Nyrah’s eerste verjaardag!

Mijn meisje is vandaag jarig! We zijn haar wekelijks gaan bezoeken vanaf haar eerste levensweek ongeveer. Vijf kleine hummeltjes, één jongetje en vier meisjes. Ik wou sowieso graag een meisje, geen idee waarom maar ik heb een voorkeur voor vrouwelijke huisdiertjes (sorry Tiqi, maar toch zou ik ook jou voor geen geld kunnen missen!).

Puppy Nyrah

Puppy Nyrah, pic by Diana

Nyrah is altijd een hondje geweest die zich niet laat doen en van haar af “bijt”. Ze is altijd heel dapper en verkent de wereld graag rond om haar. Met dank aan een goeie fokker en een goeie hondenschoolleraar hebben we haar kunnen opvoeden tot een prachthondje. Toen ze 8 weekjes oud was, gingen we naar de puppyles. De eerste reactie was, het is niet normaal dat een puppy zo ver achterblijft om haar eigen ding te doen. Lap! En zo kennen we haar, zeer zelfstandig, nieuwsgierig,  ondernemend, koppig en een eigen willetje. De mede-cursisten moesten altijd lachen om haar karakter, na alle lessen was Nyrah enorm veranderd, maar met behoud van haar karaktereigenschappen! Gelukkig maar! En de fokster was ook trots, Nyrah is brave when she has to be brave and Nyrah is quite when she has to be quite! *trots*

Volwassen Nyrah

Volwassen Nyrah, pic by Jelle

Ze kreeg al gauw de bijnaam, Duracell, ze stopt gewoon niet met rondkrossen, springen, rennen, spelen,… Nyrah speelt enorm graag met andere honden, maar haar spel is nogal ruw. Grommen, met de poten slaan en aan het nekvel trekken. De andere honden zien af met haar 🙂

Nyrke Plezierke, Nyracell, ik wens je een gelukkige eerste verjaardag!

4 gedachten over “Nyrah’s eerste verjaardag!

  1. Esmé (Tramster)

    Hoi Sofie… ik kwam op je blog terecht via de #boostyourpositivity van Activia (waarover ik dan weer las op Tales from the Crib).
    Mijn eerste reactie bij het lezen over je podenco’s, hondenasiel, Fuerteventura, … WAUW! Amai, super gewoon! Mag ik vragen hoe je daar belandt bent? Of ben ik nu helemaal te vrijpostig? :-s Ik heb zelf drie voormalige straathonden uit Roemenië. Als ik dan jouw verhaal lees, tja, it strikes a chord. Inspirerend! Ik heb je toegevoegd op Bloglovin’ (zet zelf nog maar mijn eerste stappen in het blogwereldje), je hebt alvast een fan. Veel succes nog met je werk daar!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

