Loesje en de eenvoudige gerechtjes #boostyourpositivity

De tweede opdracht van het blogproject #boostyourpositivity, bedacht door Lilith en Lies, is het delen van je gezonde gerechtjes. Nu ik ben niet zo’n keukenprinses, maar wat ik maak is wel te eten (denk ik, hoop ik). Ik maak dus meestal zeer eenvoudige gerechtjes. Vooral omdat ik niet zo graag kook en het meer een noodzaak is. Soms heb ik wel eens inspiratie en dan wordt het eens iets anders. Zelden kook ik volgens een receptje, meestal zijn het eigen creaties. Doorgaans maak ik ook gewoon elke week hetzelfde om het mij gemakkelijk te maken. En één keer per week gaan we een pizza eten in Antigua, hier vlakbij.

Mijn favorietjes zijn couscous op Tunesische wijze, spaghetti en zurkelpatatjes. Uiteraard zijn al deze gerechten vegetarisch. En nu ik er zo over nadenk, zijn ze bovendien ook veganistisch. Behalve als ik kaas bij de spaghetti doe. Als ik eten klaar maak, is het bijna altijd veganistisch. Wat ik maak, is dus ook altijd wel gezond met volkoren pasta of donkere rijst, veel verse groentjes en peulvruchten.

Dit aten we deze week:

Spaghetti. Meestal heb ik er voor een heel leger en eten we twee dagen na elkaar spaghetti. Deze week stak ik een portie in de vriezer, wat ook altijd eens handig is!

Spaghettisaus

Ook maakte ik eens iets anders, meer een wintergerechtje maar ik had er wel zin in. En ook hier is het winter met soms maar zo’n 17 graden :p Het werden broccolipatatjes met linzen, gestoofde ui en teveel look. De broccoli is hier heel duur maar ik had er wel eens zin in.

winterkost

            

En risotto is ook een wekelijks terugkerend gerechtje, dat vind ik heel eenvoudig te maken en je kan er van alle groentjes bij doen die je lekker vindt. Bovendien is het gezond!

risotto

                      

Wat zijn jullie favoriete, gezonde gerechtjes?

4 gedachten over “Loesje en de eenvoudige gerechtjes #boostyourpositivity

  1. fiekefatjerietjes

    Mmm, ziet er allemaal lekker uit! Hier zijn het ook vaak grotere porties van vb. spaghetti, risotto of een stoofpot, zodat we er meerdere dagen van kunnen eten. Ik denk erover na om tijdens Dagen Zonder Vlees weekmenu’s op mijn blog te posten, maar geen idee of mijn lezers daar interesse in zouden hebben 🙂

    Like

  2. zomersproetje84

    Die risotto zou ik wel willen proeven :-). Ik ben dol op nieuwe gerechtjes. De laatste tijd maak ik regelmatig een ‘wereldgerecht’ (zit in zo’n pak van Knorr) bijvoorbeeld burritos, beef shangai, bobotie… Lekker maar niet te moeilijk. Heb geen zin om uren in de keuken te staan (gaat ook lastig met een kleintje).

    Like

Geef een reactie

