Het openbaar vervoer (ongewild) getest

Vorige week woensdag ben ik (ja, ikke) er in geslaagd de deur van onze auto uit den haak te rijden. Ik ging vlug nog naar Antigua om hondeneten en naar de apotheek. Toen ik terugkwam, rijd ik zoals gewoonlijk de auto op de oprit. Ik stap ook zoals gewoonlijk uit om de poort dicht te doen. Maar ik laat de deur opstaan (ook zoals gewoonlijk, maar duidelijk een slechte gewoonte), terwijl ik de poort terug aan het dichtdoen ben, kwam onze auto mij tegemoet. Blijkbaar had ik de handrem niet goed aangetrokken en bolde de auto op zijn gemakje terug. Ik probeerde (waar zaten mijn gedachten) de Nissan Patrol nog tegen te houden maar die reed zonder problemen gewoon verder achteruit. Met de openstaande deur tegen de poort, het scheelde maar een paar centimeter, sloeg de deur de verkeerde richting uit… Sh*t!!!!

J. ging nog vlug naar de garage ermee, want de scharnieren waren afgebroken dus hij kon die niet meer herstellen. Sh*¨t! Dus sinds woensdagavond zaten we zonder auto. We wonen hier nogal afgelegen, er is zelfs geen winkel in ons dorp, dus gingen we de donderdag te voet met de hondjes om broodjes in het dorp naast ons. Na een half uur stappen waren we aan het winkeltje. Ze hebben er een paar basisvoedingsmiddelen, maar ver spring je er niet mee. Dus had J. aan zijn broer de auto gevraagd. Maar dan moesten we wel in Corralejo geraken om de auto op te pikken. Corralejo ligt ongeveer 35 km van ons deur dus dat zagen we niet echt zitten om daar zo eventjes naar toe te wandelen.

Op vrijdag zocht ik op het internet op hoe we best tot daar konden met het openbaar vervoer. Ik wist dat er een bushalte was aan het winkeltje in het dorp naast ons. Dus wijle weg! Te voet naar het winkeltje in Santa Ines. Om 12.30 vertrok er een bus aan zijn vertrekpunt, dus zorgden we dat we op 12.30 aan de bushalte waren om toch zeker op tijd te zijn. De volgende bus was om 16.30 dus ik had geen zin om daar 4 uren te staan wachten 🙂 We vertrokken iets voor 12h bij ons thuis omdat het een half uur wandelen is. De bus was netjes op tijd. Na wat sightseeing kwamen we ongeveer een uur later aan in Puerto del Rosario, daar moesten we weer een half uur wachten op een bus richting Corralejo. Om 14h konden we daar een bus nemen en weer konden we genieten van een half uur sightseeing. Twee uur en half later kwamen we op bestemming aan.

de bus

foto’s nemen op een rijden de bus zorgt voor onscherpe beelden 🙂

Hierbij een linkje naar de busverbindingen voor wie zin heeft in een middagje sightseeing. De bussen zien er uit als reisbussen voor toeristen dus je zit zeker comfortabel. Aangezien er weinig ruimte is op de bussen zelf, vermoed ik dat er geen honden mee mogen. De prijzen vallen ook goed mee, voor de eerste bus (Santa Ines naar Puerto del Rosario) was 4,20 euro voor twee personen en de tweede bus (van Puerto del Rosario naar Corralejo) was 6,80 euro (ook voor twee personen). Ik vermoed dat dit wel goedkoper is dan een taxi, het is ook ecologischer. Maar je moet wel wat tijd hebben.

6 gedachten over “Het openbaar vervoer (ongewild) getest

  1. Pingback: Vraagskens-tijd | Loesje Zaakjes

Geef een reactie

